اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان بوشهر گفت: در آیات قرآن نیز به حفاظت از محیط زیست توجه خاصی شده است و حفاظت از محیط زیست حفاظت از آیات الهی است.
 
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره رضوی محیط زیست ضمن تشکر از برگزاری این جشنواره اظهار داشت: محیط بانی و محیط زیست یکی از عوامل ضروری حیات انسانی است. محیط زیست منظومه به هم پیوسته است که خداوند که خود آفریننده آن است، فرشتگانش را محیط بانان اولیه حیات انسان قرار داده است.

وی افزود: محیط بانی کاری آسمانی و ماموریتی الهی است و خداوند محیط زیست را برهانی برای وجود خود قرار داد و در قرآن کریم نیز آیه هایی در این خصوص وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در بوشهر عنوان کرد: در عرصه فضای علمی از دیرباز پژوهش و تحقیقات محیط زیست دارای نقش مهم برای تولید علم بوده است و در عرصه شیمی، زمین شناسی، دانش هوا فضا شاهد پیشرفت هایی هستیم.

آیت الله صفایی عنوان کرد: هم اینک در بسیاری از موارد می بینیم که ضررهای بسیاری به محیط زیست وارد شده است و بعضا موجب انقراض برخی از موجودات می شود و حیات را دچار بحران کرده است. این عوامل  به خاطر عدم دانش و مراقبت‌های محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ترکیبات شیمیایی و رها کردنش در طبیعت یکی از عوامل تخریب محیط زیست و انقراض گونه های مختلف جانوران می‌شود گفت: هر چند در گسترش منابع آلاینده و آزاد شدن پسماند های مخرب تهدیداتی ویژه وجود دارد اما صید بی رویه در حوزه دریا و چه در حوزه خاک و عدم توجه به حراست و حفاظت از موجودات تهدید دیگری است که با برنامه ریزی های دقیق استانی زیست بوم سالم و زیبا طراحی خواهد شد.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم زندگی سالم داشته باشیم باید محیط زیست خوبی دارا باشیم، استان بوشهر استانی است که در جغرافیای خود هم دارای ترکیبات ویژه خاکی است اما با وجود منابعی مثل گاز و نفت باید برای ضربه نزدن این دو عصر به محیط زیست برنامه ویژه ای را تدوین کرد.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۶/۲۰



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 10 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.